Google тримає вас в персональній «пошуковій бульбашці", навіть якщо вийти з облікового запису

Усі ми вже давно знаємо, що Google, Яндекс та інші комерційні пошукові системи аналізують історію відвідувань і пошукову історію користувача, а хитрі алгоритми за їх допомогою намагаються передбачити, що «стане в нагоді» людині наступного разу. Коли ця технологія тільки зароджувалася, вона здавалася логічною і зрозумілою, але зараз цей підхід починає поступово все більш залякувати. Раніше представники Google, яка є найпопулярнішою пошуковою системою в світі, стверджували, що досить вийти зі свого облікового запису, щоб позбутися «упередженості» видачі результатів пошуку, тобто отримати нейтральні результати.

Хлопці з DuckDuckGo в своєму дослідженні стверджують, що навіть при виході з аккаунту і переході в анонімний режим, Google продовжує підгонку видачі згідно з раніше зібраної інформації про користувача . Тобто компанія не залишає людині вибору і все одно маніпулює пошуком, навіть якщо дії користувача явно говорять про те, що він хоче отримати «нейтральні» результати.

Навіть якщо врахувати те, що DuckDuckGo - теж пошукова система і може бути вкрай упередженою до Google і її алгоритмів, однак результати дослідження змушують задуматись. Для того, щоб перевірити роботу пошуку від Google, команда DuckDuckGo зібрала групу з 87 добровольців і отримала вибірку з 76 результатів пошуку. Ці люди спочатку вводили заздалегідь обумовлені і загальні для всіх запити в анонімному режимі, який по ідеї повинен забезпечувати вибірку, вільну від впливу зовнішніх факторів на зразок історії пошуку, а після - під своїми обліковими записами. Пошук проводився усіма добровольцями одночасно (експеримент проводилося 24 червня 2018 року в 21:00), спочатку в анонімному режимі без логіна, а потім - під своїми обліковими записами. У дослідженні брали участь тільки жителі США, щоб уникнути впливу фільтрів по «державі».

При таких умовах очікувалося, що всі користувачі отримають приблизно схожі результати пошуку, оскільки запити проводилися приблизно в один і той же час, з однієї країни і в одному порядку. Однак більшість добровольців отримало унікальні пошукові результати в анонімному режимі, а також персональні рекламні посилання (перші 3-4 результати). Ось точна інформація по цифрам на три використовуваних запити:

  • «Gun Control»: 62 посилання, 52 з 76 учасників (68%) отримали унікальні результати.
  • «Immigration»: 57 посилань, 43 з 76 учасників (57%) отримали унікальні результати.
  • «Vaccinations»: 73 посилання, 70 з 76 учасників (92%) отримали унікальні результати.

Логічно, що якщо маємо таку варіативність результатів пошуку в «анонімному» режимі без логіна, тоді унікальність пошукових результатів при вході в аккаунт повинна просто зашкалювати. Однак у разі звичайного пошуку (не забуваймо про вплив історії запитів на результат) картина по унікальності видачі майже не змінилась:

  • «Gun Control»: 58 посилань, 45 з 76 учасників (59%) отримали унікальні результати.
  • «Immigration»: 59 посилань, 48 з 76 учасників (63%) отримали унікальні результати.
  • «Vaccinations»: 73 посилання, 70 з 76 учасників (92%) отримали унікальні результати.

Про що говорять ці результати? Це означає, що заяви Google про те, що компанія вирішила проблему з упередженістю видачі ще восени цього року - не відповідають дійсності.

При цьому команда DuckDuckGo проаналізувала ще й «новиневу» видачу в Інфобокс. Деякі джерела бачили всі учасники експерименту, але «чомусь» періодично Google підсовувала деяким людям індивідуальні посилання, які бачили тільки вони. Кілька людей взагалі не бачили Інфобокс, що теж «дуже дивно».

В ідеальному світі анонімного пошуку кожен користувач, який не захотів надавати Google свої персональні дані, повинен отримувати один і той же набір найбільш релевантних посилань на свій запит, як і будь-який інший користувач з його країни. Однак Google продовжує відстежувати своїх користувачів і нав'язувати їм «розумну» видачу для того, щоб продавати товари та послуги рекламодавців. «Великий Брат» краще знає, що вам потрібно.